Tuesday, 20 April 2010

tolong jangan mati depan motor aku..

tolongggggggggg la jgn...


hari ni, lepas aku balik keje lbih kurang kul 6.. masa tgh syok bwk moto dengan kelajuan yg x la berapa laju..lbih kurang 60-70 je.. ade org melintas ke seberang jalan, depan mata aku n depan moto aku.. aku da nampak die nak melintas, motor aku da dekat.. x kan la die x nampak.. aku x kisah la kalau die lintas dengan kelajuan yang semaksima.. tapi die melintas dengan amat romantik.. aduh...



aku yang x pandai nak jerit suh ketepi n x menekan hon..apa la sengal aku ni..terus brek secara mengejut walau xde la terkejut sgt pn.. tp mcm di sergah gak la..


- mcm ni melampau sgt la kan.. -

org yang melintas tu bila nampak motor aku sgt hampir, die pn berhenti melintas..
bkn nak lari... tp bila fikir balik, itu memang reaksi spontan.. sbb tu bila tgk drama, kereta dah dekat bkn nk lari, tp berhenti, maka tamat la riwayat di hadapan kereta tersebut.. mmg cerita n kisah betul.. reaksi yang kita x jangka..
tapi impuls tersebut di hantar ke otak dan reaksi tersebut adalah hasilnya..

jadi, supaya tidak terjadi kejadian seperti itu, ade la tips sikit untuk lintas jalan..



Pandang kanan...
Pandang kiri...
Kanan... Kiri....

Toleh kanan...
Toleh kiri...
Kanan... Kiri...

Tengok kanan...
Tengok kiri...
Kanan... Kiri...

Lihat kanan...
Lihat kiri...
Kanan... Kiri...

Perhati kanan...
Perhati kiri...
Kanan... Kiri...

Kepada pemandu dan penunggang, jaga jarak dan kelajuan anda...


8 comments:

Amin Jamain said...

2 la..galak sgt bw mtr...nyaris x eksiden...

syamimi mokhtar said...

lor.. aku gak yang kena..

Amin Jamain said...

ye la..lain kali ati2 bw mtr..bw 40km/jam je..

syamimi mokhtar said...

haha.. sgt romantik tu..

iLhAm_bEcKs said...

sjak ble jd rempit??
huhu..

Amin Jamain said...

ko x tau ke aku ni mmg sgt romantik... hahaha

syamimi mokhtar said...

ilham: sejak dpt motor.. hehe..
amin: romantik ke?????? (sambil wat mke plik..)

Amin Jamain said...

well.. aku mmg romantik pn...
kek coklat :( kek coklat :(